Sidor

About Me

emmasfilmblogg
HejHej jag heter Emma och har skapat den här bloggen endast för filmtips till er, hoppas den uppskattas :)
Visa hela min profil
Använder Blogger.
söndag 7 november 2010

PostHeaderIcon G.I. Jane

”G.I.Jane” är en action från 1997. Den är regisserad av Ridley Scott och den är skriven av Danielle Alexandra som skrivit manuset tillsammans med David Twohy. Filmen/Demi Moore har vunnit pris för värsta skådespelerska på Razzie Award, men den har varit nominerad till bl.a. bästa fight på MTV Movie Award.

Löjtnant Jordan O’Neil (Demi Moore) får ett erbjudande att genomgå den amerikanska marinens träningsprogram för Navy SEALS som första kvinna, där 60% kuggas. Under flera veckor går hon igenom den tuffa utbildningen, samtidigt som hennes befäl och kamrater gör allt för att hon ska misslyckas. Skulle hon lyckas genomföra utbildningen skulle framtiden förändras för USA:s kvinnliga militärer.

Jag personligen tycker det här är en riktigt bra film. Alla kvinnliga militärers framtid ligger i en persons händer som bestämt sig mot vilket pris som helst att klara av utbildningen. Ge inte upp bara för att du har motgångar, du kan om du bara vill. Jag tycker det är konstigt att Demi Moore har fått pris för att varit en dålig skådespelerska i den här filmen, för jag tycker hon gör rollen bra.  Men det är vad jag tycker, se den!

Filmen är 120 minuter lång och rekommenderad från 15 år.

Betyg:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar