Sidor

onsdag 6 oktober 2010

PostHeaderIcon Bröllopsfotografen

Svenska filmer är verkligen inget för mig, men det kanske är någon annan som gillar dem.
”Bröllopsfotografen” är en komedi från 2009. Den är skriven och regisserad av Ulf Malmros. Kjell Bergqvist fixade ett award till filmen för bästa manliga biroll på ”Guldbagge”.


Den handlar om Robin (Björn Starrin) en väldigt enkel kille som bor i Värmland. Fabriken han jobbar på ska läggas ner då han bestämmer sig för att bli fotograf. Han får tag på ett bröllopsjobb i Stockholm där han blir förälskad i brudens syster. Han gör allt för att passa in, kommer han att lyckas?

Jag har väldigt svårt att tycka om svenska filmer, varför vet jag inte riktigt. Ville ge den här filmen en chans eftersom det innehåller fotografering som jag är intresserad av. Men det hjälpte inte så mycket. Jag gillar den inte men se den och skaffa en egen uppfattning.

Filmen är 108 minuter lång och barntillåten.

Betyg:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar